Haber

Çin’in Perakende Satışları İlk 10 Ayda Yüzde 0,6 Arttı

Çin’in doğusunda yer alan Shandong eyaletine bağlı Linyi şehrindeki bir lojistik merkezinde paketleri ayıran bir çalışan, 11 Kasım 2022. (Fotoğraf: Xu Chuanbao/Xinhua)

BEİJİNG, 15 Kasım (Xinhua) — Çin Ulusal İstatistik Bürosu (NBS) tarafından Salı günü yayınlanan verilere göre, ülkede perakende tüketim mallarının satışı ilk 10 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,6 arttı.

NBS’ye nazaran, birinci 10 ayda Çin’in toplam perakende tüketim malları satışı yaklaşık 36,05 trilyon yuan (yaklaşık 5,11 trilyon ABD doları) düzeyinde gerçekleşti.

Çevrimiçi tüketim, perakende satışları desteklemeyi sürdürdü. Birinci 10 ayda, fizikî eserlerin çevrimiçi satışları yıllık yüzde 7,2 arttı ve bu oran geçen yılın Ocak- Eylül periyoduna nazaran 1,1 yüzde puan artış gerçekleştirdi.

NBS bilgilerine nazaran, kırsal kesitteki perakende satışlar bu periyotta geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran yüzde 0,8 artışla yıllık bazda yüzde 0,5 artış kaydeden kentsel alandaki satışları geride bıraktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu