Ekonomi

CarrefourSA, kişi başı balık tüketimini artırmaya odaklandı

CarrefourSA balık alanında yatırımlarını sürdürüyor. Şirket balık alanında 2022 yılında yüzde 120 büyüdü.

Carrefour Kümesi ile Türkiye’nin en köklü topluluklarından Sabancı Holding ortaklığında kurulan CarrefourSA, organize perakende sektörünün öncü markalarından olmaya devam ediyor. Bugüne kadar balık tüketimini artırmak amacıyla tedarik zincirinin genişletilmesinden satın alma hacminin artırılmasına, lojistik sisteminin yenilenmesinden balık reyonlarının değişimine ve bu reyonların bulunduğu mağaza sayısının artırılması gibi pek çok farklı yatırıma imza atan şirket; Türkiye’de kişi başı su eserleri tüketimini çok daha üstlere çıkarmayı, 2023 ve sonrasında da Türkiye’nin en iddialı balık perakendecisi olmayı sürdürmeyi hedefliyor.

“Bugüne kadar yaptığımız 30 milyon TL’lik yatırım ve bu alandaki 400’den fazla uzman çalışanımızla ülkemizde kişi başı balık ürünleri tüketimini artırmaya odaklandık” diyen CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “Bu yılı 12 bin ton balık satışıyla kapatmayı amaçlıyoruz. 2023 ve sonrası için hedeflerimiz çok daha büyük” dedi.

“Balık satışlarının ciro içindeki payı artıyor”

CarrefourSA’nın su ürünleri alanındaki yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini açıklayan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, oyunu kuran ve geleceğin trendlerine taraf veren şirket olarak en doğrusunu yapmak üzere çalıştıklarını ve perakendenin bugününü olduğu üzere geleceğini de kurguladıklarını söyledi.

43 farklı vilayette 850’den fazla mağaza ile yılda 160 milyon müşteriyi ağırlayan en CarrefourSA’nın taze sebze-meyvenin yanı sıra et ve balık satışında da güçlü kasları olduğunun altını çizen Kartallıoğlu, bilhassa su eserleri ve balık konusunda kendi dallarının önderi oldukları ve bugün Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi konumunda bulunduklarını aktardı.

“2022 hedefi 12 bin ton satış”

2022 itibariyle balık satışı gerçekleştirilen market sayısını 405’e çıkardıklarının altını çizen Kartallıoğlu, “Balık konusunda savımızı her yıl güçlendirerek devam ediyor ve bu alanda yaptığımız yatırımları sürdürüyoruz. En son İzmir ve Antalya’da 2 yeni su ürünleri depomuzu açtık. Gebze’deki depomuzla birlikte toplam 3 su eserleri depomuzdan müşterilerimize yıl boyunca yanlışsız kalitede balığı yanlışsız fiyata sunuyoruz. Bugüne kadar yaptığımız 30 milyon TL’lik yatırım ve bu alandaki 400 uzman çalışanımızın katkısıyla çok iyi bir sezon geçiyoruz. Geçtiğimiz yıla oranla bu alanda büyümemiz bu yıl yüzde 120’yi aştı. Balıkta 2022’yi 1 milyar TL ciro ve 12 bin ton satış ile kapamayı hedefliyoruz. Balık, bizim ‘Doğrusu’ anlayışımızın simge ürünlerinden bir tanesi. Son yıllarda balığın bu artan payının en önemli unsuru müşterilerin duyduğu güven. Bunu sağladığımız için çok mutluyuz ama bu yolda daha gidecek çok yolumuz olduğunu da biliyoruz. 2023 ve sonrasında da Türkiye’nin en tezli balık reyonuna sahip besin perakendecisi olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

“Kadın balık ustalarının sayısı artıyor”

“Sürdürülebilirlik konusu da CarrefourSA için yalnızca etraftan ibaret değil” diyen Kartallıoğlu, “Carrefour sürdürülebilirlik manasında dünyada öncü bir marka. Türkiye’de de hakim ortağımız Sabancı kümesi sürdürülebilirlik alanında öncü çalışmalara imza atıyor. Biz de bu iki kurucu ortağımızın sürdürülebilirlik anlayışlarını titizlikle uyguluyoruz. Bu kapsamda cinsiyet eşitliği bizim için çok kıymetli. Balık alanında yaptığımız yatırımların en kıymetlilerinden biri de bayan balıkçılarımıza yaptığımız yatırım. Hayata geçirdiğimiz bayan ustalar programı bayanların farklı meslek alanlarında istihdam edilmelerini sağlıyoruz. Amacımız 3 yıl içinde CarrefourSA balık reyonlarını daha fazla bayan çalışana teslim etmek.” dedi.

Türkiye’de kişi başı et ve balık tüketiminde Avrupa ortalamalarının oldukça altında seyrettiğini dile getiren Kartallıoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “TÜİK datalarına nazaran Türkiye’de kişi başı su ürünleri tüketimi yıllık 6 kg civarında. Oysa Avrupa’da bu sayı 22 kilograma kadar çıkıyor. Orta Doğu ülkelerinde bile ortalamanın 10 kilogram civarında olduğunu biliyoruz. Bunda fiyat ve satın alım gücünün tesiri olduğunu söyleyebiliriz; lakin asıl husus tüketim alışkanlığında başlıyor. Amacımız bu sağlıklı besine muteber bir formda ve yanlışsız fiyatlandırma ile erişimi artırmak; Türkiye’nin balık tüketimini çok daha üste taşımak. Balık tüketimini artırabilmenin yolu 12 ay boyunca sürdürülebilir üretimden geçiyor. Bu vesileyle üreticilerle iş birliği yaparak sürdürülebilir ama denetimli bir üretim yaptırıyoruz. Denetimli üretim ismine hem balıklarda hem suda daima olarak kimyasal kalıntı ölçülerini yahut mikrobiyolojik pahaları denetliyoruz. Bunların yanı sıra periyodik kontroller gerçekleştiriyoruz. Yerine ve iklimine uygun olarak üretilen tüm eserler, bağımsız denetçiler tarafından da denetlendikten sonra raflardan tüketicilere ulaştırılıyor. Önümüzdeki devirde de farklı iş birlikleriyle deniz eserlerindeki öncü pozisyonumuzu daha güçlendireceğiz. CarrefourSA olarak balıkta da gerçek üreticiden yanlışsız eseri temin ederek, hakikat hizmet anlayışı ile hakikat fiyata sunuyor olmak gayesiyle yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

“Av ve uzunluk yasaklarına uyuyoruz”

‘Tazesi ya denizde ya da CarrefourSA’da’ söylemiyle perakende sektöründeki balık satışında her geçen gün büyüdüklerini söyleyen CarrefourSA Kategori Genel Müdür Yardımcısı Murat Dinçer de balık satışlarının yaklaşık yüzde 70’inin üretim balıkları, yüzde 20’sinin av balıkları ve yüzde 10’nun işlenmiş ve marine ürünlerinden oluştuğunu söyledi. “Balıkları kaynağından almaya itina gösteriyoruz. Bunu yaparken en büyük ideolojimiz kaliteden ödün vermemek.” diyen Dinçer sözlerine şöyle devam etti: “Özellikle çiftliklerde denetimli üretimle sürdürülebilirlik kriterlerine ehemmiyet veriyoruz. Av ve uzunluk yasaklarına uyarak balıkçılarımızdan aldığımız balıkların lojistiğini en yanlışsız formda planlıyor, müşteriye de en uygun fiyatla ulaştırmaya çalışıyoruz. Bunun yanı sıra deniz hayatının sürdürülebilirliği için de çalışmalarımız devam ediyor. Bu kapsamda Turmepa ve ÇEVKO ile projelerimiz sürüyor. Sudaki hayat da karadaki ömür kadar kıymetli. Bu yüzden yalnızca CarrefourSA çalışanları değil iş ortaklarımızı da dahil ettiğimiz bu süreçleri daha da ağırlaştıracağız. Bunu yalnızca şirket değil bir vatandaşlık misyonu olarak görüyoruz.”

Yılın yıldızı; palamut

Dinçer, “Bu dönem CarrefourSA için çok güzel geçiyor. Dönem tesiriyle birlikte palamutun fiyat ve tonaj olarak uygun başlaması, raflara da hareketlilik getirdi. Buna ek olarak üretim balıklarındaki kampanya ve indirimler de satışları olumlu etkiliyor” dedi.

En çok satış yapılan balığın palamut olduğunu söylerken, “Çipura, levrek ve somon onu takip ediyor. Deniz balıklarında fiyat ve bulunabilirlik tüketicinin tercihini de etkiliyor; palamut, lüfer ve hamsi bu kriterlere nazaran listede yer değiştirebiliyor. En çok balık sattığımız vilayetler ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Adana ve Antalya. CarrefourSA olarak balığı yalnızca reyonlarımızda satmakla kalmıyoruz. Öbür e-ticaret mecralarından farklı olarak CarrefourSA online mağazamız, taze sebze-meyve ve et üzere deniz eserleri ve balık satışlarında da fark yaratıyor. Ayrıyeten mevcut 14 Lezzet Ortası restoranımızda da balık, en çok tercih edilen eserler arasında” diye ekledi. – İSTANBUL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu